Samodzielne stanowisko ds. audytu kontroli urzędowych
Wojewódzki Inspektor Weterynaryjne ds. audytu kontroli urzędowych – lek. wet. Anna Balcerak
Do zadań pracownika należy prowadzenie spraw wynikających z realizacji audytów kontroli urzędowych wykonywanych przez powiatowe inspektoraty weterynarii, a w szczególności:
- sporządzanie rocznego programu audytu Inspektoratu, w oparciu o założenia rocznego planu audytów Inspekcji Weterynaryjnej zatwierdzonego przez głównego Lekarza Weterynarii, z uwzględnieniem audytów sprawdzających i jego dystrybucja,
- sporządzenie planu audytu dla danego audytu kontroli urzędowych w oparciu o zatwierdzony roczny program audytu,
- zawiadamianie kierownika jednostki audytowanej o terminie i zakresie audytu,
- przeprowadzanie audytów kontroli urzędowych w Powiatowych Inspektoratach,
- przygotowanie, zatwierdzenie i dystrybucja raportu z audytu,
- ocena skuteczności działań poaudytowych,
- przygotowywanie informacji w formie sprawozdania zawierającego opis wyników audytu i działań poaudytowych, wniosków z audytu i ocenę według głównych wytycznych dla realizacji procesu audytu, dla potrzeb okresowych przeglądów adekwatności skuteczności procedur kontrolnych realizowanych przez Powiatowe Inspektoraty, w tym aspekcie oceny wykonania wieloletniego planu kontroli oraz ich dystrybucja
- przygotowanie opracowań analitycznych związanych z działalnością merytoryczną Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie właściwości zespołu, w tym przekładanie propozycji zakresów dla przyszłych audytów oraz przygotowywanie sprawozdań z realizacji zadań organu audytowego,
- współpraca z pracownikami merytorycznymi Inspektoratu, w tym korzystanie z ich pomocy w czasie realizacji działań audytowych, w charakterze ekspertów technicznych.